Dětské letní cyklotoulky

Celý rok jsme přemýšleli kam s dětmi vyrazíme na kola. Po fajné Dunajské stezce jsme se rozhodli pro Neziderské jezero, kterému Rakušani říkají Rakouské moře. Po malém tréningu podél řeky Moravy, zda Maťko už něco ujede aj sám jsme zamířili k jezeru. Rodiče si pak ještě dali se Struhaříkama feraty na Hohenwand

Bratislava, řeka Morava, Neusiedler See      21-24.7.2012

Toulání horami neomezené časem

Bylo to jen pár dní, několik nocí v rumunských horách. Byl to sen, kdy jsem se bál probudit. Byli to večery u otevřených ohňů v salaších rumunských pastevců. Byl to návrat o několik desetiletí zpět. Multumesc Romania, Drum bun...

Rumunsko  pohoří Surean 31.5-3.6. 2012

Sjezdování v Alpách

Asi to mnozí z vás rodičové poznáte. Dostali jsme s Aničkou k vánocům od rodičů dárek. Jeďte si odpočinout a my vám děti pohlídáme. Chvilka přemýšlení, zodpovědnosti a pak už přišlo opět cestovateslké objevitelské nadšení. Jedemeeee

Rakouské Alpy Königsleiten      23 -26.3. 2012

Na skialpech kolem Neue bamberger hütte

Sraz v pátek navečer v Praze a za pár hodin už ve spacáku uprostřed alpského údolí nazvané pohádkově Kelchsau. Sobota a neděle plná sluníčka, plná pohodových výstupů na několik vrcholů jako Tristkopf, Schwebenkopf atd.

Zillertalské Alpy 11.3. 2012

Jak Maťko s Alenkou poznávali moře

Poprvé jsme vyrazili ze dne na den s našimi nejmenšími popvé k moři. Ostrov Krk je jeden z malebných Chorvatských ostrovů pokrytý horami, kde jsme spolu s další rodinkou z Valašska dohromady 5 dětí si užívali sluníčka a mořského vzdoušku

Zátoka Baška na ostrově Krk      1-10.7.2011

Haute Route - skialpový alpský přechod

Mezi skialpinisty je Haute Route známým pojmem. Krkonošáci Jirka, LukyN, Mára a Pavel se vydali na skialpový přechod ze Chamonix do Zermattu. Za 6 dní nastoupali kolem 8000 výškových metrů, sjeli něco podobného a ušli horami kolem 110km. Počasí přálo, hřálo a nám se to podařilo.

Francouzské a Švýcarské Alpy 13-18.4. 2011

Na kolech Dunajskou stezkou

Děda Dušan, teta Janka, taťka LukyN s malým Maťkem se vydali na cestu Dunajskou stezkou vše za technické pomoci mamky Aničky. Cestou jsme spali v kempu, u vinaře. Cyklovozík se Maťkovi stal takovým malým pokojíčkem a těch dětských hřišť...nádhera

Linz - Wien Rakousko     7 - 9.7.2010

Krkonošští musheři vyhráli na LGO 2010

Na jedněch ze nejtěžších evropských závodů psích spřežení La Grande Odyssée 2010 musheři z Krkonoš Jirka Vondrák a Radek Havrda stanuli na bedně vítězů, kde obsadili druhé a třetí místo. Gratulujemeee Foto: Taucrede Cadic, Clotilde Richalet

Savoiské Alpy     9-20.1. 2010

Vzpomínka na Rumunsko ve skotských horách

V mlžném oparu stoupáme do hor pokrytých krásnou spasenou travičkou od místních svobodných oveček.Krásně je ve skotských horách.A ty skotky co běhají po horách :)

Pentlandské hory                       27.6.-3.7.2009

Fotoworkshop in Scotland

Zvoní telefon. Ahoj, pojeď fotit severské ptáčky do Skotska zní od Jirky z telefonu. Letenka za babku a ještě se podíváme do Tvých milovaných hor. OK, jedu!

Skotsko                       27.6.-3.7.2009

Arco - lezení, lezeníčko, parádičko sluníčko

V Tatrách už napadlo dost prvního sněhu a tak rozhodnutí nedalo dlouho čekat - jedeme na jih. Severní stěna Colodri, Nago, Baone,..

Itálie - Arco          21.-25.9.2008

Sokolíky - lezecká oblast na severním okraji Krkonoš

Lezecká oblast, která nabízí různé obtížnosti lezení nacházející se jen pár kilometrů za hranicemi. A ty výhledy na severní svahy Krkonoš...

Polsko          14.9.2008

Grossglockner ( velký zvon ) - nejvyšší vrchol Rakouska na skialpech

Slunečné počasí, dobré podmínky pro skialpinismus a perfektní umístění vysokohorské chaty Stüdlhütte nám dovolilo vystoupit na malý i velký Glockner

Rakouské Alpy  -  duben  2007

Překrásné liduprázdné Zillertálské Alpy - na skialpech

Neskutečná byla atmosféra únorových Alp, hrátky mraků a sluníčka jen vybízela k neustálému focení. Ve winterraumu na Berlinerhütte jsme byli úplně sami a sjezdy byli opravdu panenské

Rakouské Alpy  -  únor  2007

Norsko - země hor a opravdové divočiny

Vandr jižním Norskem byl velice příjemná záležitost. Tolik hor, divokých řek, sobů, borůvek, hub jsme snad nikde neviděli. Jezdili jsme na kánoi na Femundsmarce, spali ve dřevěničce u jezera Gutuli, koupali se v neskutečných vodopádech a hlavně, nikde nikdo jen my a příroda

Norsko ( Femundsmarka, Jotunhaimen, Rondane, ...)  -  září  2006

HAUTE ROUTE - skialpový alpský přechod z Chamonix do Zermattu

Dalibor, Střihoun a LukyN, 3 horalové, kteří se vydali na vyhlášenou skialpovou alpskou lahůdku. Díky špatné odbočce, jsme sjeli z trasy, ale o to víc jsme si užili Liechtensteinský Haute route

Francie, Švýcarsko. Liechtensteinsko  -  jaro  2006

Bulharské pohoří Pirin

Stopem jsme se přes bývalou Jugoslávii dostali do Bulharska. Pod horami bylo nesnesitelné teplo, v lese nám pod nohami lezli suchozemské želvy. Hory to byli ale nádherné....

Bulharsko ( pohoří Pirin ) -  léto  2004

KAVKAZ - perla mezi horami

Po stopu Polskem, 5 dnech vlakem Ruskem jsme stanuli pod námi vysněném Kavkazu o kterém jsme tajně četli, spíše prohlíželi si černobílé fotky v knížkách Viléma Heckela. Barča, Hraboš, Chemlon a LukyN prošli divokými dolinami Západního Kavkazu, z boku zdolali Elbrus 5600 m.n.m. nejvyšší vrchol Kavkazu a nakonec několik dní strávili v Bezingách ( ráji horolezců )

Rusko ( Kavkaz ) -  léto  2002

Mont Blanc - 4810 m.n.m.

Pár dní co jsem dostal řidičák jsme dědovým autem vyrazili nejdříve do Bernských Alp na aklimatizační výstupy a pak hurá na nejvyšší vrchol Evropy, který jsme dali za 3 dny !

Francie ( Alpy ) -  léto  2000

Rumunské hory - KARPATY

Jóó to byly ty pravé vandry ještě v maskáčích, to byly příhody kdy jsme poprvé pronikli do Rumunska vlakem a vraceli se stopem. Kdy jsme si dávali start stopu u Aralky v Brně a pak se shledali až v horách. Časy kdy jsme opravdu chodili jak píše Miloslav Nevrlý jako tuláci s lehkou duší. A pak podzimní cesty dodávkou se záchranářema do jeskyní Bihoru......

Rumunsko ( Bihor, Vladeasa, Vrancea, Penteleu, Siriu, Rodna.. ) -  od  roku 1999