Berušácká 50 10. přechod Kraličáku

Přestože letos není nejvíce sněhu, na Kralickém Sněžníku je ho vždy nad míru. 10. ročník byl okořeněn bivakem na srubu Franciska a velmi značnou rychlostí mezi jednotlivými občerstvovačkami. Na našem srubu v Rychlebkách pak noc ve 12 lidech a jiné radosti

Kralický Sněžník, Rychlebské hory      8-10.2.2013

Vánoce na chaloupce v horách

Děti se nám před vánocemi samou radostí a těšením uzdravili a tak jsme mohli jako minulý rok vyrazit oslavit Štědrý den nahoru na chalupu. Poprvé Ája na lyžích, hledání vánočního stromku, štědrý večer, nádherné nezapomenutelné okamžiky s dětmi v horách

Krkonoše      23-25.12.2012

14. narozeniny srubu v opuštěných horách

Tak nám ten náš srub už pomalu přechází do puberty a jak psal Chemlon do deníku, začí ná mít aj ladné křivky. Strávili jsme pohodový čas na tomto čarokrásném místě. Objevovali místní rudy, vznášeli se nad horami, nad mrakami, zpívali a slavili....

Rychlebské hory      23-25.11.2012

Měření na kampani Tatry

Začátkem září jsem byl pozván do Tater, na každoroční kampaň pořádanou GKÚ, kde se po celý týden přeměřují speciálními GPS Vysoké a Nízké Tatry. S Mirkem jsme vyrazili měřit na nejvyšší vrchol Polska na Rysy. Nová chata s fajn obsluhou už funguje aj s ubytováním.

Vysoké Tatry      4.9.2012

Borůvková chalupa

Byla nebyla jedna chaloupka a okolo té chaloupky rostlo několik borůvek. V chaloupce bydlelo 13 dětí co každý den borůvky jedí. Maminky pečou koláče a tatínkové dělají legrace. Příšel i Krakonoš a dal nám pokladu celý koš.

Krkonoše      4-12.8.2012

Kerkonošské kosení

Sen se nám opět s MAruškou proměnil ve skutečnost a letos jsme na enklávě Böhnischovi boudy uspořádali první ročník Kerkonošského kosení. Večer i ráno bylo do daleka slyšet klepání kos. Pak už hurá do díla, kosili, sušili, hrabal všichni i ti nejmenší...i

Krkonoše      29.6.-1.7.2012

Pohádkovým údolím na hrad Kost

Ještě ani nestačím rozlepit ráno oči a už Maťko skáče v posteli,jedeme na hraaaad! 6 dětí, několik rodičů, krásné údolí lemované skalami pod hradem Kost, krásná procházka

Český ráj      21.5.2012

První jarní krkonošské lezení

Po práci spěchám pro Maťka do školky. Při oblékání povídám, jedem na skály - jo? jooooo. O pár minut beru baťoh s lezením, helmy, svačinu, foťák a už s Pavlem a Kryštofem jedeme do Pasek. Pavel tahá první cestu, kluci se zatím oblékají do sedáků a jdeme na to

Krkonoše      14.5.2012

Úpravy na našem srubu

Po tvrdé zimě jsme vyrazili na náš srub do divokých hor, které leží až za Polskem :) Nápady z nás jen padali. Uděláme dřevěnný okap, knihovnu, verandu, vodovod, samá radost :)

Rychlebsské hory      5-7.5.2012

Vodaaaaaaaaaaa.........

V hlavě mi zůstalo rčení. Jsou lidé kteří sní sny a s ranním probuzením je opět opouštějí. Jsou lidé, kteří sní sny a s ranním probuzením je realizují. Měli jsme sen, ručně jako za starých časů vydlabat korýtka kde poteče pramenitá voda

Krkonoše      29.4.2012

Poslední letošní skialp v našich horách

Celou zimu jsem snil, jak vyrazím v prašanu na skialpech na lesácký srub vysoko v horách. Čas letí a jentaktak jsme to s Petrou stihli na posledním sněhu. Na lyžích nakonec až k autu :)

Krkonoše      19-20.4.2012

Velikonoce dětem

Svátky jara, svátky velikonoční věnované především dětem. Velké dobrodružství, které začíná hledáním proutků kdesi u řeky. Pletení pomlásky, příprava vajíček, mnoho barevných zajímavých věcí a pak otevřené dveře a mnoho milých lidí. Stačí říct kouzelnou básničku a už máme zas nějakou dobrotu v košíčku.

Krkonoše      9.4.2012

Cestou Českopolského přátelství...

V záři odpoledního slunka jsme jako dva polárníci a sněžný pes putovali po zasněžených pláních severu. Hlavu jsme pak večer složili do námi srdcem blízké horské polské schronisko ODRODZENIE. Kdo nezažil neuvěří, přijemná obsluha v podobě mladé polky, sauna, lezecká stěnka. Doporučujeme všem horalům putujících Krkonošemi

Krkonoše 9-10.3. 2012

Odpolední procházka

Mráz, sluníčko, kouknu z okna, Černá hora jako kdyby vylezla z mrazáku. Lyže, pásy, foťák a hurá na odpolední trochu více větrnou horskou procházku

Krkonoše 11.2. 2012

Rozhledna u borovice

Venku na začátku února byli velké mrazy a tak přemýšlím nad krátkým, zajímavým výletem do okolí. Rozhledna nad Roprachticemi, jezdím kolem ní, kousek od práce. Hledám na internetu jako detektiv a první co mi padne do oka je krátký popisek. Když jsem ho dočetl, řekl jsem jedeme !

Mezi Roprachticemi a Vysokým nad Jizerou 4.2. 2012

Skialpová trasa č.1

Není nad to, když si vyběhnete do hor jen tak na chvilku - na dopoledne. I proto se pár nadšenců v Krkonoších rozhodlo, vytyčit několik pohodových skialpových tras, které lidi zavedou do méně frekventovaných míst našich malých hor. Pro krátké skialp protáhnutí, pro začátečníky,......

Krkonoše      28.12. 2011

Vánoce v horách ....

Vánoce tohoto roku poprvé už ve čtyřech jsme se vydali oslavit se vším co k vánocům patří vysoko do hor krkonošských. Aź na tvrdé horské počasí směrem nahoru bylo vše překrásné, vánoční, s pohledy dětských očí..

Krkonoše      23-27.12. 2011

Mikulášský vlak

Je to už tradice, Mikulášský vlak, který jede malebným zasněženým údolím Jizery z Jilemnice do Rokytnice a zpět. Vlak, kterým dříve po stejných kolejích jezdili denně desítky lidí z hor za prací do místních textilek. A my u jedné dříve Prelog dnes Singing Rock s Maťkem do vláčku nastoupili

Krkonoše - údolí Jizery      10.12. 2011

13. výročí srubu v zajetí hor

13.let uplynulo od položení prvního kamene do podezdívky malého sroubku v Rychleebských horách a opět je čas slavit. Sroubek Beruuška stále žije a dělá radost nejenom Berušákům

Jeseníky, Rychlebskké hory      17-20.11. 2011

Krásné vymrzlé ráno v zajetí hor

Venku už se brzy stmívá, ale myšlenka vyrazit do hor se mě s nadšením drží celý den. Jdeme do to ho. Auto necháme v dolině a s čelovkami hurá nahoru. Jde se dobře a po chvilce už hoří oheň v kamínkách horského sroubku. A co bylo ráno....:)nádhera

Krkonoše      15.10. 2011

Údržba skalní oblasti na Křižáku

Není nad to jíd do skal si zalízt s člověkem, který danou oblast zná jak své boty. Honzin správce skal na Křižáku v oblasti Adršpašských skal je toho správným příkladem. Výměna slaňáků, výměna vrcholovýh Knížek - ideální kombinace spojení příjemného s užitečným

Křížový vrch Adršpach      3.10. 2011

Začátek podzimu v horách

Předpověď počasí hlásí samá sluníčka a tak nabalit baťohy a hurá ven. Přes Polsko opět míří naše touha do Rychlebek na sruub uprostřed hor, kde Plši si s vámi čtou pohádky na dobrou noc

Rychlbské hory      24-25.9. 2011

Malý Maťko horolezcem

Ráno bereme baťoh s lezením k tomu pití, svačinu, foťák a už s Maťkem pospícháme na autobus, který nás s přestupem v Jablonečku zaveze až pod skály. Lezeníčko pohodové, výhledy na půl Krkonoš. Nazpět autostopem, vlakem a na oběd jsme doma

Paseky nad Jizerou      12.8. 2011

Borůvková chalupa

Přestože tento rok lidé z hor poudali, že borůvek moc není, my jsme s dětmi našli, sbírali do pusy i do hrníčku, pekli koláče a jedli borůvkové knedlíky až se nám dělali boule za ušíma. Krásné letní dny s dětmi, navečer zpestřené loutkovým divadlem.

Krkonoše      1-10.8. 2011

Tradiční ruční kosení na Třídomí

Letos se na Třídomí u Jirky Baštů sešla opět fajn skupiny několika šikovných sekáčů a hraběnek :) Po horách se nesla písnička z naklepávání kos, zaučovali se malí sekáči a práce šla dobře od ruky

Krkonoše      24.7. 2011

Ve vysokých horááách....

Sedíme u piva schovaní před deštěm u Pavla na Hubertusu a se smutnýma očima pozorujeme venkovní provazy vody. Občas zazní nějaký záchranný plán, ale po chvilce jak je v horách zvykem se obloha roztrhne a my můžeme spokojně stoupat do hor na tajemný srub..

Krkonoše      15-16.6. 2011

Za obřími hrnci Klínového potoka

Jedno z nejkrásnějších a nejopuštěnějších údolí Krkonoš je i údolí Klínového potoka. V tomto údolí letos Krkonošský národní park uspořádal naučný výlet, který se týkal především obřích hrnců vytvořených v korytě potoka. Program byl obohacen o přemostění potoka, dog treking a jiné

Krkonoše      21.5. 2011

Velikonoční kerkonošské dopoledne

Maťko už od večera si brmlal bum bum, což znamená v překladu vajce naměko a divil se kolik jich najednou přibylo na stole. Ráno jsme spolu upletli pomlásky, vzali goralské klobůky a hody hodýýý

Krkonoše      25.4. 2011

Krkonošský dogtreking

Slunnečné ráno věstí pěkný den. S pejsanama mushera Jirky Vondráka jsme vyrazili do hor na tzv. dogtreking. Vybrali jsme si úmyslně zapadlé cestičky v horách Krkonoš, testovali různé sedáky a bederáky.

Krkonoše      24.4. 2011

Maťkův první jarní skialp

Venku už se hlásí jaro, ale v horách nám furt trocha sněhu zbyla, tak co se rozloučit. Na půdě jsem našel staré lyžičky a k mému úžasu měly zespodu originál tulení pásy. Srdce skialpinisty zaplesalo, s Matějem jsme namontovali vázání a hurá na první Maťkův skialp

Krkonoše      20.3. 2011

Ranní pohoda na hřebenech hor

Už delší dobu v Krkonoších je každý den jasno, sluníčko a v noci třeskuté mrazy. Z práce rychle domů za malými zbojníky, ráno zas do práce a hory ty musí počkat. Konečně jedno mrazivé ráno naberu sílu, vstávám za tmy, bágl stojí u dveří a za rozbřesku stoupám do hor

Krkonoše      27.2. 2011

Berušácká 50

Již stalo se už tradicí a i tento rok a v rekordním počtu účastníků vyrážíme na běžkách na přechod zimních hor, včetně bivaku na Kralickém Sněžníku a tradiční pohody na srubu v Rychlebkách.

Kralický Sněžník - Rychlebky   28-30.1. 2011

S Maťkem u kozla Matěje

Probouzíme se do krásného zimního rána a sluníčko nás šimrá na líčkách. Tak snídani a hurá ven. Bereme sáňky a busem vyrážíme navštívit Špindlerovi nad Špindlem a především kozičky paní Špindlerové meeeeee

Jelení boudy Krkonoše      26.1. 2011

Na skialpech v mrakách

Znáte to,koukáte ven z okna, kdy už bude konečně lepší počasí a stále škaredě. Koukáte neustále na předpověď, meteosnímky, webkamery. Konečně se to lepší. Rychle telefon Pavlovi a jdeme se protáhnout Dlouhým dolem na Luční boudu.

Krkonoše      2.1. 2011

Skijöring na běžkách

Počasí v horách na první den tohoto roku neslibovalo nic příjemného a tak jsme s Jankou a tažnými psi ze smečky mushera Jirky vyrazili na běžkách na upravené tratě mezi Vrchlabím a Lánovem

Krkonoše      1.1. 2011

A jede se do práce            video!

Zaměstnanci Singing Rocku si prašanem razí cestu do práce. Brand manageri Vojtěch - Watt, Honza - Zámek a working at height instructor LukyN a ze závějí šikovný kameraman Libor

Poniklá Krkonoše       17.12. 2010

Východ Slunce na hřebení Nízkých Tater

Večerní výstup na hřebeny hor odměněn velmi příjemným večerem na Kamenné chatě. Tak jak to vypadá?, zní ráno zpod deky. Je jasno. Oblíkáme vše co máme a pomalu stoupáme za východem slunka na vrchol Chopku. Slova na to nestačí, štěstí, nesputaná krása a svoboda hor.

Nízké Tatry      3.-4.12. 2010

Beruušáci slavili 12.výročí od postavení srubu

Jako už se stalo tradicí, vyrážíme napodzim oslavit výročí srubu Beruuška. Cestou necestou horami a údolími Jeseníků. Skalnatá údolí, lovecké sruby - opravdová malá velká divočina.

Rychleebské hory, Jeseníky      12.-14.11. 2010

Malá velká podzimní radost

Jája, máma, táta a Maťko vyrazili za barvami podzimu do barevného podzimního vrchlabského parku. Nedalo se vydržet a závěrka u zrcadlovky cvakala a cvakala. Listí padalo ze stromů jako déšť a nazemi z něj byl nádherný barevný koberec

Městský park Vrchlabí      17.10. 2010

Podzimní podvečer u horského pramínku

Je nádherné odpoledne a už od oběda myslím na podvečerní výlet s Maťkem na chalupu v horách. Snažím se v práci si splnit to nejdůležitější a spěchám domů, sluníčko nepočká. Doma bouchnu dveřmi a z dálky se ozývá tátaaa. Tak šup šup, jedemeee

Krkonoše      12.10. 2010

Úbočím Belianských Tater

V Tatrách letos panovalo opravdu překrásné babí léto. Dolinou Siedmich prameňov, okolo schované méně známé chaty Plesnivec, přes Jeruzalém k Velkému Bielemu plesu. Nádherná chvilka v opuštěných horách Belianských Tater. A medvedíci? Ty su tu prý vychovaní, chodí po cestách :)

Tatry      říjen 8.10. 2010

Podzimní lezení na Křížáku

Počasí na neděli vypadalo v předpovědi víc než dobře a tak hurá do skal. Panteon, Eskimák a Eskimačka, Zazubená - jen několik jsmen pískovcovích věží, kde jsme za chladného a občas slunečného počasí lezli s Honzinem (správce skal na Křížíku) a POLO Pavlem

Adršpach      3.10.2010

Malý Maťko poprvé na srubu Beruuška

Přestože počasí nepřálo, vyrazili jsme s Maťkem poprvé spolu na srub, poprvé do divokých Rychleebských hor. Cestou jsme náhodou poznali milé Javornické horolezce, lezli s nimi na Píšťale. Krásný to čas s mým malým synkem :)

Rychleebské hory      25. - 26.9.2010

Nová lezecká postýlka pro synka

Už nás v těch obchodech prostě nebaví. Ceny vysoké, kvalita nízká a hlavně nikde není to pravé ořechové. Vzali jsme metr a tužku, zajeli pro dřevo a kromě postýlky s lezeckou stěnkou zbylo ještě na pískoviště :)

Vrchlabí      21.9.2010

Miss louka 2010 - soutěž o nejkrásnější louku Krkonoš

Louky v horách Krkonoš často vznikali jen díky úsilí původního německého obyvatelstva. Dnes bohužel luk zas ubívá, luk které nám dávají nejenom spoustu práce, seno ale především radost

Krkonoše      28.8.2010

Rohačky z Krkonoš

Prováděl jsem menší ořez stromu v Černém Dole. Byla to práce na chvilku a poté jsem dostal pozvání na čaj do chalupy. Mluvíme tak o všem a také o Rohačkách, které podíprají plot za domem...

Krkonoše      21.8.2010

Borůvková chalupa

Děti a děti. Čas letí a najednou tu máme kolem sebe tolik dětí. Toto léto jsme se setkali s kamarády na Borůvkové chalupě. Přes den jak jinak někteří stále ochutnávali někteří sbírali borůvky. Hráli si u rybníčku a večer hráli loutkové divadlo.

Krkonoše      2-10.8.2010

Pohoda na konci světa

Touha po krásných místech, nezapomenutelných okamžicích života. Balím tornu, spacák, chleba, vodu a přes divukrásnou dobrodružnou krajinu Polska má mysl míří za mými přáteli do Rychleebek. Do hor, kde žije náš srub Beruuška

Rychleebské hory      29.-30.5.2010

Workshop SIGR 2010  Olámané nehty. Odřené klouby pálí ve sprše. Když zatnu ruku, opravdu cítím, že ji mám. Je to dobrý pocit. Ten mám rád. Trápení ve spáře. Napnutá lítka k prasknutí v rajbasu. Zvednutí nohy někam hodně vysoko. Pár opatrných pohybů. Vršek. Slaňák. Vrcholovka. Byl to dobrej víkend. Já osobně si to náramně užil. Vojtěch Watt Dvořák

Jiráskovy skály Adršpach      7.-9.5.2010

Zkoušky na horského průvodce

Chodíme se svými přátely, kamarády po horách už mnoho let. Horami československými, evropskými i asijskými. Často se sami sebe ptáme, proč? Proč nás hory tak přitahují. Kdo nepozná, nepochopí...

Krkonoše      24.4.2010

Takové jarní po vodě....

Je to jen pár dní co jsme se vrátili ze zachumelených hor a už nafukujeme lodě a jedeme na vodu. Pohodička sluníčko, návštěva konzumu ve vodáckém bylo obzvláště vypečené. Se slovy něco pro vodáky co teče :)

Jizera Krkonoše      8.4.2010

Skialpový přechod Vysokých Tater

Velikonoce, čas sváteční, čas oddychový, čas vyrazit na pár dní za posledním sněhem do našich malých velehor Vysokých Tater.Překonali jsme 6 sedel nad 2000 m.n.m.s pohádkovými názvy jako Východná železná brána, Baranie...

Vysoké Tatry      1 - 5.4.2010

Tam kde spí vítr z hor ....

Člověk má už od svého zrození dar objevovat nové. Nové radosti, možnosti, nové věci, nové kouty naší úžasné modrobílé kulaté planety. My jsme se tentokrát vydali do tajemných Sniežných kotlů, kde vítr jakoby spal

Krkonoše      7.3.2010

Když pejsani se radují

Horami s velkou rodinou mushera Jirky Vondráka. Jako zasloužený odpočinek, odměna, pohoda jsme si vyjeli s Jirkou těsně po závodě Ledová jízda 2010, kde se stal Jirka absolutním vítězem.

Krkonoše      22.2.2010

20. Ledová jízda 2010

Ledová jízda - 4 denní závod psích spřežení, který se skládá z noční etapy a dvou bivaků v divoké přírodě. A jelikož je závod hodně obtížný, tak ještě za psí spřežení je lanem připojený pomocník - běžkař.

Krkonoše      18-21.2.2010

Horský srub Beruuška má 11 let

11 let co pár dobrodruhů potajnu postavila malý sroubek na skále uprostřed Rychleebských hor. Je to krajina divoká a má svoje skrytá kouzla o kterých vědí jen Ti, co tento tajemný a zapadlý kraj navštíví.

Rychleebské hory (Gory Bialskie)      6-8.11.2009

Bivak na Poledních kamenech 1420 m.n.m.

Předpověď vypadala víc než dobře a tak hurá do hor. Starou Bucharovou cestou okolo Rennerovi studánky na Luční boudu. Dále pak po Jantarové cestě přez Stříbrné návrší až na Polední kameny. Druhý den Čertovým dolem pod Kamenným mořem Weberovou cestou do Špindlu

Krkonoše        30-31.10.2009

"Poslední slanění" na Suškách

Sušky nás vítali typickou podzimní náladou zahalenou do ranního oparu. Nazemi mokré listí ale skála byla naštěstí suchá - holt Sušky nikdy nezklamou. A když se krásnou cestou ocitnete nahoře, kde vás zahřeje teplé sluníčko a žlutý podzim - slast na duši

Suché skály        25.10.2009

Maťkovo první opravdové sněhové dobrodružství

Sněží, půlka října a stále sněží říkáme si. Když už to trval nějaký ten den a v horách bylo stále více a více sněhu, neodolali jsme a vyrazili s naším malým zbojníkem ukázat mu první opravdový sníh

Zasněžené Krkonoše        17.10.2009

Velká malá dobrodružství v údolí Říčky

Nádherné údolí na konci léta, kde jsme strávili dobrodružný týden aj s těmi nejmenšími. Skautský mlýn, večery a usínání u ohňů v tee-pee kde se dětské oči rozzáří snad ještě jasněji. Lezení na vápně, jeskyně, koně, taková pohoda..

Moravský kras        září 2009

Horský bike Večerníček

A nezapomeň! Nejpozději v 19.00 domaaa! dobraaa.... A jezděte pomaluuuu! dobraaaa A tak jsme našim nejmenším takhle jednou navečer vyměnili večerníčka za projížďku ve vozících při západu slunka nad horami

Krkonoše        9.9.2009

Opuštěné lezení na Křížovém vrchu

Brek, Šmejd, Textilní, Čertova - tak to je pár názvů pískovcových věží kde jsme při lezení s Honzou vzpomínali s úsměvem na tváři na hlášky z filmu Na samotě u lesa

Křížový vrch u Adršpachu             21.8.2009

Bikemusicfest 09

Šlapat a hledat, hledat a šlapat, kontrolní body od sebe vzdálené desítky kilometrů po půlce Krkonoš. Někdy na hřebenech, pak zas v údolích. Jedeš sám, s parťákem, nebo s děckem v přívěsném vozíku. A ten kopec pod vlekem :)

Paseky nad Jizerou - Krkonoše             8.8.2009

Kosení krkonošských luk

Člověk který nepoznal, nepochopí. Stačí vzít do ruky kosu, ponořit se mezi luční kvítí a oddávat se krásnému pocitu, pocitu souznění s přírodou.

Krkonoše - Třídomí                       12.7.2009

Setkání přátel v horách, aneb FONS po 10 letech

Sedíme na chalupě a jako pokaždé, občas kouknu do okna na louku, zda nepřichází někdo další. Je to takový už zažitý zvyk, hádat už nadálku, kdo kdopak ještě přijde za námi. Jé, přicházejí další, aj s děckama...:)

Krkonošská chalupa                       5-7.6.2009

Beskydská svatba našich přátel Báry a Pavla

Jednou jsem na svatbě za svědka byl, v Beskydech bylo krásně a koláčů co kdo chtěl... Nádherné prostředí beskydských chalup, příjemná veselá atmosféra a příjemné setkání s přáteli

Beskydy     15-18.5.2009

Speleofórum 2009

Dostal jsem milé pozvání od Barči na setkání československých speleologů. V sobotu jsme v kině ve Sloupu shlédli několik zajímavých expedic do podzemí naší země a v neděli hurá do jeskyní

Moravský Kras     25-26.4.2009

První letošní skalní lezení

Neoptimistická předpověď počasí nás přemluvila, že jsme místo skialpů v Tatrách, vytáhli z pod postele lezačky a vyrazili na skály. A že si hnedka střihnul pětiletý Kryštůfek svou první cestu na skále, to bylo veselo :)

Hnědé skály - Krkonoše                     19.4.2009

Mezinárodní mistrovství ČR v lavinové záchraně

Tu neděli sluníčko na stále zasněžených hřebenech hor Krkonoš hřálo a opalovalo o 106. Na Luční boudě a v její těsné blízkosti se konala u nás ojedinělá akce o lavinové problematice

Luční bouda - Krkonoše                           12.4.2009

Velikonoční radosti v horách

Velikonoční řádění na posledních splazech jarního sněhu, pečení beránků v kachlových kamnech, návštěvy přátel ze Slovenska aj z podhůří - tak to jsou prostě fajn velikonoce

Krkonoše                           11.-13.4.2009

Jarní výstup Kotlíkem karkonošskym

To zas byla parádní sobota. V 6.00 jsme si to namířili tak trochu na rozlučku s letošní skialp sezónou nahoru do hor. Sněhu byla dost a sluníčka ještě víc. Na mačkách a s cepínama hore a hore...

Krkonoše                           11.4.2009

Na hřebenech ledových hor

Už se to opravdu, ale opravdu nedalo vydržet. Jaro nám klepe na dveře, ale nahoře vysoko v horách vládne paní zima svou mocnou silou. Museli jsme do hor, museli jsme za tím tajným voláním...

Krkonoše                           18.3.2009

Poprvé, poprvé v horách....

Poprvé jsme vzali s Aničkou našeho 5-ti týdenního synka Matěje do hor na krkonošskou chalupu. Maťko se vozil po sněhu na lyžích, koupal v hrnci v heřmánkovém čaji a poznával aj naše milé kamarády...

Krkonoše                           1-4.3.2009

B50 - tradiční přechod Kralického Sněžníku

Noční výstup na Kralický sněžník s vrcholovým bivakem, chladná noc a nádherné inverzní ráno. Stříkajícím prašanem sjezd přez Paprsek až na náš v rampouchovém hávu obalený srub Beruška

Kralický Sněžník, Rychlebky  20-22.2.2009

Tréning alijašských huskies

Musher Jirka, horalka Ivča, LukyN a smečka 18-ti trénovaných psů, které jsme byli provětrat na zapadlých zasněžených krkonošských cestách

Krkonoše - Rudolfov          12.2.2009

3 a pes na rozboru sněhu v Labském dole

Tentokrát s urychlením v podobě čtyřkolky na pásech, jsme se opět vydali na rozbor sněhu na jednom z lavinišť Labského dolu. Hafan Tlap byl tentokrát opravdu statečný :)

Krkonoše - Labský důl          11.2.2009

Lezení v labském ledu

Ten den nás ráno uvítal silným větrem, že i skiareál Medvědín byl uzavřený. Ale jak jsme se nořili dál a dál do hor, počasí se nám lepšilo a lepšilo a ten parádní led...

Krkonoše          28.1.2009

Vernisáž Tibet

Netradiční výstava s poutavýmí velkoformátovými fotografiemi k 50. výročí povstání tibetského lidu, kterou je možné shlédnout do 22.3.09 v ambitu augistiniánského kláštera ve Vrchlabí

Vrchlabí          19.1.2009

Závody psích spřežení - GENESIS TOUR

Okolo lomu ve Strážném je cítit atmosféra dalekého severu. Smečky psů dávají svým štěkotem musherům jasně najevo, jsme připraveni, tak jedemeeee

Krkonoše          4,6,7.1.2009

Po indiánské stezce Klínovým potokem

Program návštěvy, vždy musíte naplánovat dle přání svého hosta a že Bill má rád divočinu, vyrazili jsme takovou zapadlou dolinou

Krkonoše          3.1.2009

Slunečný skialpový závěr roku 2008

Říká se, že ranní ptáče dál do skáče a právě v tento krásný mrazivý den to v dolinách a na hřebenech Krkonoš platilo dvojnásob

Krkonoše          30.12.2008

Janka - lyžnice přijela k nám

Bylo nádherné slunečné mrazivé odpoledne, kdy najednou si to z čista jasna k nám namířila své jasanové lyže tetka Janka :)

Krkonoše          27.12.2008

Hra mraků a inverze na Zlatém návrší

Pomalu si to s Dušanem a Jankou stoupáme na běžkách nahoru do hor. Mraky nás občas zalijí mrazivým vánkem, ale po čase...inverze..modro..  + vycházka za Vrchlabím

Krkonoše          26.12.2008

Vědecká anabáze v Labském dole

Co 14 dní se po ěas zimy vydává Petra na jedno a to samé laviniště v Labském dole, kde sleduje stav sněhové pokrývky

Krkonoše          12.+ 23.12.2008

Závody v běhu rozestavném

Nedílnou součástí letošního vrchlabského Jarmarku byli aj závody postaru. To že byl kopec legrace, všem to moc slušelo nemusím ani vyprávět...

Krkonoše          20.12.2008

Vítání zimy v Rokytnici

Už jede, už jede křičeli děti z davu a ono opravdu zázrak. Krakonoš sjel z hor do Rokytnice nad Jizerou kde zahájil vítání zimy

Krkonoše          13.12.2008

Domov mraků na Studniční hoře

Byla to jen malá dopolední skialpová vycházka ze Špindlu Dlouhým dolem na Studniční horu a prašanem zpět, vše nečekané a nepředvídatelné, mraky, modrá obloha,..

Krkonoše          8.12.2008

Mikulášská sněhová nadílka vrchlabských horolezců

Velmi netradiční horolezecká mikulášská nadílka - tak bych nazval pytlíčky s nadílkou zavěšené ve stěnách Hnědých skal

Krkonoše - Strážné          6.12.2008

Na skialpech nad Labským dolem

Byla taková mlha, nízká viditelnost, že jsme viděli vždy jen pár tyčí před sebou. Výhledy z počátku nulové a tak jsme vybalili lopaty a sondy a zkoušeli ty naše sněhové profily

Krkonoše          4.12.2008

Kulaté retro výročí sruubu Beruuška

Letošní kulaté 1O. výročí Beruušky bylo opravdu slastné. Retro vandr Rychleebkama, podtržený první sněhovou nadílkou,..

Rychleebské hory          15-17.11.2008

Zásmucko - tajuplná lezecká oblast

Vracíme se z práce okolo Zásmuk. Myšlenky a slova směřují jen k jednomu tématu - skály,neznámé tajuplné a ukryté skály kdesi v lesích...

Zásmucko          3.11.2008

Den stromů v zámeckém parku ve Vrchlabí

Krásný den, krásný barevný podzimní den, který jsme věnovali stromům. Procházka parkem s dendroložkou a ukázka stromolezectví

Vrchlabí          18.10.2008

Krkonošská podzimní nálada

Letošní podzim je prostě bájo. Chodíme lozit v tričkách, všude okolo na tisíc barevných odstínů čarodějky přírody a ta modrá obloha..

Krkonoše          11.10.2008

Suché skály - naozaj slastné lezení

Nějak jsme sa ke konci léta rozlezli, venku je nádherně a tak jsme se aspoň ve třech Honza, Pavel a já urvali a hurá na skály

Suché skály          8.10.2008

Podzimní beruušácké opravy na  Beruušce

Co bych tu vyprávěl, účast Beruušáků byla více než 100% a Beruuška, ta zas prokoukla

Rychleebské hory          3-5.10.2008

Touha po lezení, touha překonávat sama sebe

Jen pár dní co jsme se vrátili ze skal v Itálii nás počasí doslova a do písmene donutilo vyrazit opět na Sušky

Suché skály          29.9.2008

Hnědé skály tentokráte s výbavičkou do dlouhých cest

Pořídili jsme s Pavlem něco nového matroše na vícedélkové lezecké cesty a vše si hnedka jeli vyzkoušet na domácí Hnědky

Krkonoše          20.9.2008

Roháče - hory které vás naučí pokoře

Bylo to více než silné pouto, které nás přivolalo s Jirkou do Roháčů. Bylo to pouto, které nás volalo, přijeďte, aspoň na chvílu..

Roháče          21.-22.8.2008

Orava - domov opravdových horalů

Tentokrát jsme vyrazili za klidem hor na Oravu. Moc nás tento kus země překvapil, hodně připomínal krásné časy v rumunských horách..

Orava          17.-23.8.2008

Náš nový houpavý člen rodiny

Sen každého děcka, sen v podobě houpacího kamaráda, který nikdy nikam neuteče a vždy vás rád na svém hřbetě pohoupe houpi houp, houpi houp...

Krkonoše          25.7.2008

Chaloupka taková pěkná krkokonošská

Letošní letní chalupa byla opět pěkně vypečená. Nemyslím jen těch 6 výborných Aničky boruvkových koláču, mnoho příjemných návštěv kamarádů, kopa děcek a práce se dřevem

Krkonoše          20.-27.7.2008

Krkonošští stromolezci a Kučíci

Červenec byl ve znamení stromolezení. Do Vrchlabí se sjeli stromolezci místní i přespolní. Dopoledne se vznášeli v korunách místních krkonošských stromů a odpoledne si užívali zaslouženého relaxu

Krkonoše + Orlické hory       červenec 2008

Luční kvítí na krkonošských loukách

Tomu se říká krásné ráno. Za východu slunka jsem vyrazil na chalupu do hor. Nabrousil kosu a proháněl se rosou okolo chalupy. Když už se záda ozývala, prišel čas na focení...

Krkonoše          22.6.2008

Jarní odpočinek na chalupě

Pohledy dolů do kraje, snídaně na louce před chalupou, lezení na Hnědkách, spousta přírody a to vše s našimi přáteli Markétou a Jirkou

Krkonoše          11.5.2008

Na Hnědkách je veselo...

Nové a nové cety na Hnědých skalách v údolí Klínového potoka. Slunečné počasí, chuť stoupat stále výš a výš a navečer Pavlův rodinný        "slack line"

Krkonoše               4.5.2008

Poslední lyžovačka

Bylo to hodně spontální, všude okolo příjemné - teploučké jaro, ale tam nahoře, tam je ještě sníh, tak ještě jednou, na rozloučenou....

Vítání ptačího zpěvu

Ve Vrchlabí se neustále něco koná, pořádá, prostě to tu žije. Ve třech jsme vyrazili za vítáním ptačího zpěvu k Vrchlabskému rybníku. Nejenom krásné zaposlouchání do zpěvu pěnkav a budníčka, ale i nádherná kvítka okolo našeho domečku

Krkonoše               3.5.2008

Jaro v dlaních

Výjezdní zasedání Berušáků spojené s poslední běžkovanou v Krkonoších + příjemné jarní lezení na Hnědých skalách v Klínovém dole

Krkonoše               18 + 27.4.2008

Jarní neděle v Podkrkonoší

Nádherné nedění dopoledne na psích spřežení s Musherem Jirkou a jeho dcerkou Barčou a jarní odpoledne kdesi nad Rudníkem na Bolkově

Krkonoše               29.3.2008

Velká noc pod Vysokými Tatrami

Na Velků noc jsme chtěli vyrazit za jarními rozkvetlými loukami na Oravu, ale zima aj rodiče Aničky nás mile překvapili a tak jsme si plnými doušky užívali čerstvého sněhu v Tatrách

Vysoké Tatry          21.-24.3.2008

Sněhová zvířata severu nad Špindlem

To zas byl krásný sluncem prozářený den. Anička ten den byla velmi šťastná a kreativní. A tak se nám u Špindlerových narodili noví sněhoví přátelé

Krkonoše          15.3. 2008

Vrchlabské večerní seance na stěně....

Velmi příjemné vrchlabské večery, kdy se člověk vyšťaví na horostěně a pak už jen odpočívá v útulné čajovně + jako bonus horostěna Vertigo v Bratislavě

Krkonoše          5.3.  2008

Lezení v ledu na Brádlerových boudách

Díky Petrovi, Petře a Edovi z Brádlerových bud, jsme si mohli plnými doušky vyzkoušet lezení na umělé ledové stěně, Díky a zas příští rok..

Krkonoše          11.3.  2008

LukyNova nová robota, aneb jak bylo na Krkonošském putování

Nová LukyNova robota ve Špindlerově Mlýně je opravdu velmi rozmanitá. Tato fotogalerie z práce je věnována Krkonošskému putování

Krkonoše          2.3.  2008

Náš nový podnájem, procházka údolím Bílého Labe

To nebyla náhoda, ale jak se říká klika. Náš nový podnájem je opravdu velice netradiční. Na Jeleních boudách nad Špindlem u Špindlerových

Krkonoše          17.2.  2008

Psí krkonošská balada :o)

To sobotní ráno na hřebenech hor opravdu hodně foukalo. Přesto jsme s musherem Jirkou vyrazili se psama do hor. Jirka se psím spřežením a my s Aničkou na běžkách. A že to byla balada, jen se podívejte

Krkonoše          16.2.  2008

Jarní výlet nad Černým Dolem

Jarní procházka v zimě nad Černým Dolem. Mimojiné i detailní prohlídka nejdelší lanové dráhy v ČR

Krkonoše          9.2.  2008

" Beerušácká 50 "

Tradiční adventure závod ze série Eurolopet - Beerušácká 50, která měří 50 km, vede ze Starého města pod Sněžníkem - Kralický Sněžník (bivak) - Paprsek - Smrk - Beeruška - Ramzová

Kralický Sněžník, Rychleebské hory     1. - 3.2.  2008

Narozeniny Aničky a LukyNa

Úchvatné čarování paní zimy, naši kamarádi a ta pravá narozeninová pohodová nálada a do toho ještě skialpové závody Noc tuleních pásů

Krkonoše          4. - 7.1.  2008

Přivítání nového roku 2008

Jak už se po několik lest stalo tradicí, oslavili jsme příchod nového roku 2008 na nejvyšším vrcholu Rychlebských hor na Smrku.....

Rychleebské hory      27.12.07 - 1.1. 2008

Zimní čaro na Krkonošské chalupě

Otevřel jsem pravé oko, pak levé oko, usmál se na svou ženu Aničku, kterou též probudil východ slunka na tváři. Vzal jsem foťák a běžel ven do hor

Krkonoše           15.-16.12   2007

IX. výročí sruubu Beruušky v srdci Rychleebek

Když jsme vystoupili z vlaku na Ramzové, sníh nikde a místo chumelenice se z nebe spouštěli provazy deště. O pár hodin, pár výškových metrů dále a zima nakonec přišla

Rychleebské hory 9 - 11.11. 2007

Beerušácká brigáda aneb první zásyp

Tentokráte jsme do Rychlebek vyrazili autem. Hory zasypal první pořádný sníh a auta ležela ve škarpách. Po malé brigádce pro Jeřábku jsme už jen relaxovali v zimním tichu Rychleebských hor

Rychleebské hory    19 - 21.10. 2007e

Zimné čaro Mlynické doliny

Po kácení ve Štrbě jsme si na chvilku vyběhli do Mlynické doliny, na vodopád Skok, stálo to za to a odměna v podobě pocukrovaných a zmrzlých Tater byla mňam mňam

Vysoké Tatry    14.10. 2007

Rychleebské rozloučení s létem

Už je to několik měsíců co jsme byli naposled v Rychleebkách a tak jsme opět vyslyšeli volání naší milé Beerušky a vyrazili s Aničkou se rozloučit s letošním létem

Rychleebské hory    22-23.9. 2007

Velká studená dolina - Zbojnička - na skialpech

To že lanovka na Hrebienok nefungovalo nás až tak z míry nevyvedlo, ale ten chatár - bručoun...Sjezdili jsme na lyžích co se dalo. Priéčné sedlo, Prielom. MAlou a Velkou studenou dolinu a na závěr uznávaný skialpový sjezd v prašanu zvaný Generál

Vysoké Tatry -  duben  2007

Beerušácká 50 - už tradiční  běžkařská záležitost

Když jsme s Ludvou a Chemlonem přijeli do Staráku pod Kraličákem bylo pod mrakem a po sněhu ani stopy. Pivo a polévka na chatě Na Návrší náladu spravilo a tak jsme hned nad chatou začali prošlapávat stopu až na Kraličák. To že jsme si sjezdík z Kraličáku dali několikrát a že ve sklepě jsme měli opět návštěvu a spali na ledu... A ty ranní panoramata....mňam...

Kralický Sněžník, Rychleebské hory -  únor  2007

První vydařené snímky šťastného roku 2007

Karetní Silvestr s našimi milými Berušáky na Jeřábce + kultovní výstup na Smrk. Oslava narozenin Aničky a LukyNa na krkonošské chalupě a největší lednové překvapení - parádní lezení na Suškách s Pavlem

Rychlebské hory, Krkonoše, Suché skály -  leden  2007

Krásný barevný podzim v Rychleebkách a na Suškách

Podzimní barvy hráli v Rychleebkách krásné duši omlazující písně, na Suškách se nám ještě lezlo v pohodě v tričkách - prostě podzim je moc krásné roční období

Rychleebské hory, Suché skály -  podzim  2006

8. výročí od postavení Beerušky + podzimní vandr Jeseníkama

Fotky z vandru opuštěným hřebenem Jeseníků z Vrbna pod Pradědem až na Rejvíz. Z Rejvízu pak busem do Jeseníku, vlakem do H. Lipové a pak už jen rychleebská fantazie a kruh přátel více než rodinný, kruh Beerušáků na Beerušce :o)

Rychlebské hory, Jeseníky -  podzim  2007

Rychleebské hory - naše srdeční záležitost

Jedno z nejkrásnějších a nejopuštěnějších hor u nás, kde žije Beeruška se svými Beerušáky. Cesty v každém ročním období, za každého počasí. Pěšky, na kole, na běžkách. Ve dne a často i v noci. Uprostřed sněhových bouří, které bývají silnější než někde ve velehorách světa - prostě Rychleebky Ten klid, ta svoboda hor......

Rychleebské hory -  historie   1998, 99, 00, 01........ dodnes

Slovensko - krásná země hor

Krásná země hor Karpatských. Nocovat se dá všude, na trávě, pod jedlí, u vysokohorských ples, u dobrých lidí na seně. Také večerní ohně nikomu nevadí a voda v potocích se dá stále pít. Podzimní večery u ohňů kdesi na Fatře, kde jsme se tolik nabáli medvědů, ale především je Slovensko země, kde se narodilo to úžasné děvče Anička....... Ať nadále nejenom v naší mysli žije Československo...

Tatry, Fatry, Rudohorie, Orava, .....  - historie  1995, 96, 97 ......... dodnes

Krkonošská chalupa

To jsme ještě s Aničkou nebyli na světě, kdy skupina nadšených skautů koupila tuto úžasnou typickou Kerkonošskou chalupu. Mnoho krásných chvil jsme zde prožili - dětství s babičkou Višou, tajemné Silvestry s pochodněmi na Slunečňáku, první cesty horami s tátou za ruku a především úvod do mé lásky k horám.

Krkonoše  -   historie  1956, 57, 58 ......... dodnes

Horolezectví

Na první okamžiky na laně si ještě dnes pamatuji, bylo to na mém prvním táboře se Žlutým Kvítkem u Zásmuk na Čerťákách. Pak už na sebe nenechali další skály moc čekat - Pašinka, Čtyři Palice na Vysočině, Velký Rabštejn, Sůlovky, Suché skály, Prachov, Křížák, Tatry, Pamír.......

Čechy + Slovensko  -   historie  1988, 89, 99 ......... dodnes

Skialpinismus - svobodný pohyb v zimních horách

Horská disciplína dá se říct navýsost královská. Nejenom se horal musí umět pohybovat v horách pěšky, ale na lyžích. Znát základy zimního horolezectví, meteorologie, problematiku lavinového nebezpečí a nebezpečí hor samotných. Odměnou jsou pak neskutečné zážitky ze zimních hor, které mě vždy dostanou ještě více než ty ostatní, jo jo ty neskutečné pocity svobody a volnosti...

Čechy + Slovensko  -   historie  2003, 04, 05 ......... dodnes

Kosenka - kosení bělokarpatských luk

Kosení luk nad Valašskými Klobůkami, spousta skvělých lidí, kteří vědí co chtějí, chtějí žít co nejblíže k přírodě. Ráno vás probudí nejenom zpěv ptáčků zpěváčků, ale především naklepávání kos. Snídaně v lese a jde se kosit s ranní rosou. Zpěv, slivovica, opravdoví lidi, no a pak už jen sušit seno a obracet a nakonec uschovat na zimu jako za starých časů.......